0
محتویات سبد خرید
مقالات آموزشی
  • 1227
  • 73 مرتبه
یک میکروفن خوب چه قیمتی دارد؟

یک میکروفن خوب چه قیمتی دارد؟

26 اردیبهشت 1403

حتما برا شما پیش آمده است که قصد خرید یک میکروفن داشته اید و در مارکت فروش میکروفن با دریایی از انواع مختلف میکروفن در رده قیمت‌های متفاوت روبرو شدید و پس از بررسی چند میکروفن در محدوده قیمت مد نظر خود شاید به اختلاف چندانی در کیفیت نهایی برخی میکروفن‌ها برخورد نکرده باشید.
در این نوشته قصد داریم مشخصات یک میکروفن خوب و دلایل اختلاف قیمت میکروفن‌ها چه در رده عمومی و چه در رده حرفه ای را بررسی و اقدام به شرح اختلاف آن‌ها با یکدیگر کنیم.

فر وش میکروفن در مشهد

قیمت میکروفن ها چقدر است؟

قیمت میکروفن از قیمتی ناچیز تا چندین هزار دلار متغیر است. به این دلیل است که میکروفن‌ها طیفی از میکروفن‌های کوچک برای مصرف‌کننده (زیر یک دلار) تا میکروفن‌های روبانی و خازنی درجه یک استودیویی تا میکروفن‌های کلاسیک با ارزش (به قیمت چندین هزار, دلار تکرار میکنم تا چندین هزار دلار!) را شامل می‌شوند.

امروزه هزاران مدل میکروفن مختلف در بازار وجود دارد و بررسی هریک از این میکروفن‌ها و محاسبه یک قیمت تمام شده برای سازندگان هرکدام این میکروفن‌ها زمان زیادی از ما خواهد گرفت و فایده ای هم برای شما خواننده عزیز فراهم نخواهد کرد. بنابر این به جای این کار فهرستی از انواع رایج میکروفن به همراه محدوده قیمت آنها و دلایل اختلاف قیمتی هر کدام را به شما ارائه می‌کنیم.

نمایمدگی فروش میکروفن های رود در مشهد
 

متغیر های قیمت میکروفن‌ها
در ابتدا به سراغ مواردی می‌رویم که به صورت مستقیم ویا غیر مستقیم بر قیمت نهایی میکروفن تاثیر می گذارند که به صورت خلاصه شامل موارد زیر می‌شوند:

قطعات: قطعات خاص مورد استفاده در میکروفن‌ها و تعداد قطعات جداگانه یک میکروفن عامل تعیین کننده بزرگی در هزینه نهایی هستند. به عنوان مثال، افزایش پیچیدگی و هزینه قطعات، میکروفن‌های تیوب اکتیو (Active tube microphones) را بسیار گران تر از میکروفن‌های داینامیک (passive moving-coil dynamics) می‌کند.

جنس قطعات استفاده شده: هزینه مواد اولیه مورد استفاده در میکروفن نیز عاملی دیگر در تایین قیمت نهایی میکروفن می‌باشد. تفاوت در قیمت هر کدام از قطعاتی که در آن از مواد درجه یک و ایده آل استفاده شده با قطعاتی که فقط در حد قابل قبول می باشند بسیار متفاوت است.
نمایندگی فروش میکروفن های ماونو

 

هزینه‌های کارکنان: بسیاری از تولید کنندگان معتر و محبوب میکروفن محصولات خود را به صورت محدود تولید می‌کنند که باعث می‌شود توجه به جزییات و مهارت سازندگان در ساخت میکروفن به خوبی خود را نشان دهد و کیفیت میکروفن نیز به حداکثر ممکن برسد. این نوع پروسه تولید معمولا از روش‌هایی مثل خط مونتاژ اتوماتیک هزینه‌های بیشتری را در بر دارد و طبعا در هزینه نهایی نیز قیمت را تغییر می‌دهد.

تست محصولات: شاید بخش دیگری از کار ساخت یک میکروفن، آزمایش‌های شدیدی باشد که میکروفن‌های رده بالای شرکت‌های معتبر قبل از رسیدن میکروفن به دست مشتری انجام می‌دهند باشد. البته این کار زمان و انرژی بسیاری می‌گیرد و هزینه بیشتری را برای شکت سازنده تحمیل می‌کند. از طریق آزمایش کامل، می‌توان اطمینان حاصل کرد که میکروفن‌ها قبل از اولین استفاده در خارج از مرکز تولید، با پتانسیل کامل خود کار می‌کنند.
 

فروش میکروفن های قیمت مناسب

تحقیقات و مراحل ساخت: هیچ شکی نیست که شرکت‌های میکروفن پیشرفته آن‌هایی هستند که در نوآوری پیشروان صنعت هستند. خرید از سازندگان رده بالا به آن‌ها کمک می‌کند تا به توسعه میکروفن‌های عالی با کیفیت بالا ادامه دهند. نویمان، رویر و AEA  شرکت‌هایی هستند که از این رده به ذهن می‌رسند.

تبلیغات: چه بخواهید یا نه، تبلیغات یک محصول هرچقدر هم که خود محصول دارای کیفیت بالایی باشد باید انجام شود. تعداد کمی از شرکت‌های تولید کننده میکروفن هستند که برای تبلیغات هزینه نمی‌کنند. و تبلیغات مناسب و بین المللی نیز طبیعتا هزینه‌های بسیاری دارد.
 

خرید و فروش میکروفن حرفه ای


نام تجاری/تشخیص پذیری میکروفن: اگرچه ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما نام‌های تجاری در صنعت صدا (و بسیاری از صنایع دیگر مثلا *سرفه* صنعت مد) ملاک مهمی به حساب می آیند. بیایید بگوییم که هنرمندان (و استعدادهای حرفه ای) متوجه خواهند شد که استدیو شما مجهز به Neumann U87 باشد یا MXL 770 چه تاثیری روی روحیه آن شخص نسبت به استودیو شما میگذارد.

خدمات پس از فروش: بسیاری از تولیدکنندگان میکروفن معتبر و با کیفیت بالا، پشتیبانی، گارانتی و خدمات پس از فروش عالی را ارائه می‌دهند. این البته خدمات هزینه‌‌هایی هم دارد و گاهی اوقات این هزینه‌ها به وسیله هزینه‌هایی که مشتری هنگام خرید میکروفن پرداخت می‌کند جبران می‌شود.

هزینه های مالی شرکت ها: مانند هر کسب و کار تولیدی دیگر که نیاز به مجموعه‌های وسیع تری دارند مثل تولیدی‌های بزرگ، شرکت‌های سازنده میکروفن نیز هزینه‌های نگهداری مجموعه خود را از جمله هزینه کار کنان و هزینه‌های برق و غیره و غیره را نیز باید پرداخت کنند. بنابراین آن‌ها باید از محصولات خود سود کافی ببرند تا به کارکنان خود پرداخت کنند و چراغ‌های تاسیسات خود را روشن نگه دارند.
 

فروش میکروفن های حرفه ای رود در مشهد

آیا میکروفن‌های گران قیمت بهتر هستند؟
یکی از بزرگ ترین سوال‌ها در این زمینه همین سوال است…
به طور کلی، میکروفن‌های گران قیمت بهتر از میکروفن‌های ارزان قیمت هستند. با این حال، با گذشتن از یک سطح مشخص در کیفیت میکروفن، تفاوت در نتایج معمولا برای گوش معمولی و مخاظب قابل توجه نیست. همچنین، انتخاب ایده‌آل میکروفن به موقعیت خاص و کاربرد های متنوع بستگی دارد، بنابراین در برخی موارد(مثل اجرای زنده)، یک میکروفون داینامیک 100 دلاری می‌تواند از کندانسور تیوب 10000 دلاری بهتر عمل کند.
خود این موضوع نیاز به بررسی و توضیح بیشتری دارد که درمقاله دیگری به توضیح آن می‌پردازیم.

 

فروش انواع میکروفن در مشهد

همانطور که گفته شد، محدوده قیمت میکروفن‌ها بسیار گسترده است (از قیمت‌های ناچیز تا ده ها هزار دلار تنها برای یک میکروفن). بنابراین چه نوع میکروفن‌هایی را می‌توانیم در برخی قیمت‌ها انتظار داشته باشیم؟ ما لیستی از میکروفن‌ها را با توجه به قیمت‌های حدودی در محدوده قیمت زیر قرار داده ایم.

کمتر از 1 دلار
اگرچه مطمئناً هیچ میکروفن حرفه ای و استودیویی را در این محدوده پیدا نخواهید کرد، اما مطمئناً کپسول‌های میکروفن در بازار وجود دارند که فقط کسری از دلار قیمت دارند. بسیاری از کپسول‌های میکروفن خازنی الکتریکی کوچک را می‌توان با قیمت کمتر از 1 دلار خریداری کرد. این‌ها رایج ترین میکروفن‌ها در جهان هستند و از انواع میکروفن‌هایی هستند که در لوازم الکترونیکی مصرفی مانند لپ تاپ‌ها و تلفن‌های همراه یافت می‌شوند.

 

میکروفن ارزان مشهد

1 تا 50 دلار
برخی از کپسول‌های میکروفن‌های خازنی در رده عمومی مناسب مصرف‌ کننده ، مانند میکروفن‌های رده قبلی که در بالا ذکر شد، بیش از یک دلار قیمت دارند. این کپسول‌ها اغلب کیفیت بالاتری دارند و یا به سادگی با هزینه‌های نیروی کار بالاتر تولید می‌شوند. این‌ها، دوباره، میکروفن‌های ساده ای هستند که در لوازم الکترونیکی مصرفی مانند تلفن‌های همراه و لپ تاپ ها پیدا می‌کنید.

 

میکروفن های باکیفیت و حرفه ای

50 تا 100 دلار
در این رده قیمت بسیاری از میکروفن‌های داینامیک حرفه‌ای را می‌توان با بودجه اندک به صورت انبوه تولید کرد و با قیمت کمتر از 100 دلار به فروش رساند و در عین حال برای شرکت‌های تولید کننده سود ایجاد کرد. این همچنین در مورد برخی از میکروفن‌های یقه ای (lavalier)) نیز صادق است. اما میکروفن‌های ریبون و کندانسور که نیاز به توجه بیشتری به جزئیات دارند، اغلب در این محدوده قیمت به دلیل مشکلات تولید انبوه و عدم آزمایش قبل از فروش آسیب می‌بینند. همانطور که گفته شد، تعداد زیادی میکروفن ریبون و خازنی وجود دارد که در این محدوده قیمت به فروش می‌رسند اما نباید از آن‌ها انتظار کیفیت استودیویی استاندارد را داشته باشیم.

 

فروش انواع میکروفن یقه ای در مشهد

100تا 250 دلار
برای خرید یک میکروفن نیمه حرفه ای با کیفیت مناسب، احتمالاً قیمت بالای 100 دلار را در نظر خواهید داشت. میکروفن‌های دینامیک، با صدایی لطیف‌تر و میکروفن‌های USB فراوانی در این رده قیمت وجود دارند. اکثر میکروفن‌های کندانسر وریبون زیر قیمت 250 دلار هنوز فاقد کیفیت، شفافیت و سازگاری با همتایان گران قیمت خود در رده استودیویی هستند.

 

فروش میکروفن بی سیم و باسیم در مشهد

250 تا 500 دلار
احتمالاً می‌توانید یک میکروفن با کیفیت را با قیمت کمتر از 500 دلار پیدا کنید. میکروفن‌های داینامیک با کیفیت بالا اغلب در این محدوده قیمت قرار می‌گیرد، در حالی که میکروفن‌های ریبون و کاندنسر [ترانزیستوری] را می‌توان در این رده با نتایج عالی تولید کرد. این محدوده قیمت دارای میکروفن‌های USB گران‌تری است و بیشتر میکروفن‌های با کیفیت بالا را در خود جای داده است.

 

فروش میکروفن های بیسیم یقه ای رود در مشهد


500 تا 1000 دلار
با بودجه کمتر از 1000 دلار، می‌توانید یک میکروفن با کیفیت استودیو در رده حرفه ای خریداری کنید. فرقی نمی‌کند به دنبال یک میکروفن داینامیک, کاندنسر (ترانزیستور یا لوله خلاء) باشید، در این رده قطعا میکروفن‌های باکیفیتی, با قیمت کمتر از 1000 دلار وجود دارند.

 

درباره انواع میکروفن ها

5000 دلار و بالاتر
یک میکروفن باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و در تولید به شدت نوآورانه باشد تا به طور موثر برچسب قیمت +5000 دلار را تضمین کند. معروف‌ترین و کمیاب‌ترین میکروفن‌های قدیمی ممکن است درصورت ارزش بیش از 5000 دلار به فروش برسند. میکروفن‌هایی که با این قیمت به ظاهر مضحک به فروش می‌رسند شامل میکروفن‌های ریبون بسیار رده بالا، کاندنسر‌های تیوب بسیار ظریف و برخی میکروفن‌های خاص می‌شوند.

 

فروش انواع میکروفن در مشهد

انتخاب میکروفن(های) مناسب برای استفاده مناسب و متناسب با بودجه شما می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. به همین دلیل ما در مجموعه گسترش صدا این راهنمای خرید میکروفن را برای شما آماده کرده ایم. برای کمک در تعیین خرید میکروفن بعدی خود، آن را بررسی کنید.


 

فایل های پیوست